Háború - szabályzat

Itt találod a játék szabályzatát és különböző leírásokat.
Avatar
Mosat
Adminisztátor
Hozzászólások: 642
Csatlakozott: 2020.08.25. 22:48

Háború - szabályzat

Hozzászólás Szerző: Mosat »

Háború kezdeményezése

Hadüzenet:
Háborút csak nyílt hadüzenetet követően lehet indítani.
A hadüzenetnek tartalmaznia kell az
- időpontot (mikortól érvényes),
- célpontot (mely nemzet ellen),
- okokat (miért támadsz).

Okai lehetnek:
- területszerzés,
- vallási alapú,
- gazdasági,
- megtorlás (sorozatos határsértés miatt, nézeteltérés uralkodók között, kémakció miatt, stb),
- sok egyéb más ok...
Kézzel fogható, bizonyítható okok következményeképp történjen a hadüzenet kihírdetése (nem hasra ütök ürügy alapján).

A hadüzenetet követő körben lehet csak az első támadást megindítani. Ekkor minden érintett fél kezdeményezhet támadást.

Csata menete:
Mikor két ellenséges sereg találkozik, elindul a csata, melyről ti írhattok krónikát, az admin csak annak végeredményét közli. Az ütközet kimenetele lehet nyert, vesztes, vagy akár döntetlen is.
Egy csatában akár egyszerre több szövetséges csapat is harcolhat együtt támadó és védekező félként egyaránt.

A csata során a következő sorrendben csapnak össze az egységek:
1. Gyalogosok
1.1.: milicista
1.2.: kardforgató
1.3.: alabárdos
2. Lovasság
2.1.: huszár / szpáhi
2.2.: hűbéri lovas / nehézlovas
3. Lövészek
3.1.: milicista íjász
3.2.: képzett íjász
3.3.: számszeríjász / janicsár
4. Tüzérség
4.1.: trebuchet
4.2.: csatakígyó
5. Védelmi épületek
5.1.: őrtorony
5.2.: erődítmény

Ezen sorrend alapján mindkét fél (a támadó és a védekező is) egyszer támad és a megmaradt egységek alapján dől el, hogy mi lett a csata végeredménye.
Ha a vesztes csapatban vannak túlélők, akkor a nyertes fél dönthet a sorsuk felől:
- életben hagyja őket:
-> váltságdíjat követel értük,
-> erőszakkal átállítja őket a maga oldalára.,
- kivégzi őket.

Fontos tudnivalók:
- Egy kör alatt ugyanaz a hadsereg egy körben csak háromszor támadhat.
- Ha területszerzés céljából folyik a harc, a nyertes fél 250 területet foglalhat el egyszerre, azaz egy körben maximum 750 területtel gazdagodhat.
- Az elfoglalt terület mérete és fajtája (domborzata) attól függ, hogy mekkora arányú a győzelem és hogy milyen domborzati terepen zajlott le az ütközet, merre tart országon belül a sereg.
- Területfoglaláskor védelmi, gazdasági, katonai épületeket is el lehet foglalni.
- Katonai épület elfoglalására 1% esély van, kivéve mikor az ország utolsó területei is elfoglalásra kerülnek. Ebben az esetben automatikusan átszáll az irányítás a hódító nemzetre.
- Gazdasági épület elfoglalásának esélyét az épületek mérete és az alkalmas domborzat viszonya határozza meg.
- Védelmi épület elfoglalása akkor lehetséges, ha azt a csata során sikerül elfoglalni.
Amennyiben csata közben a teljes védelmi értéke elfogy, az épület megsemmisül, ha az ütközetben a támadó sereg alkalmazott ostrom egységet.

Avatar
Mosat
Adminisztátor
Hozzászólások: 642
Csatlakozott: 2020.08.25. 22:48

Re: Háború - szabályzat

Hozzászólás Szerző: Mosat »


Csapatok mozgása


A hadsereg mozgása ellenséges területen nyilvános adatnak minősül.
Minden hadseregnek van egy haladási tempója. Minden esetben a leglassabb egység tempójában halad a sereg.
Terepviszonyoktól függően vagy váratlan eseményekből kifolyólag előfordulhat lassabb, illetve gyorsabb haladás is.

Átlagos haladási sebesség:
Tüzérség: 13 km / nap
Gyalogosok: 20 km / nap
Lövészek: 25 km / nap
Lovasság: 35 km / nap


Hadiszerencse

Minden csata előtt a katonák isteneikhez fohászkodnak némi szerencséért. Ez a szerencse faktor 1 és 15% között mozog, ami akár csatákat dönthet el. Erre befolyással nem lehet senki, csak az ima segíthet.


Hozzáállás a csatához

Minden csata előtt a hadvezérek eldönthetik, hogy milyen felfogásban/hozzáállásban küldik ki katonáikat harcolni.
Jelenleg három taktika közül dönthetnek:
- védekező felfogás, (+10% élet, -5% támadó képesség)
- semleges felfogás, (nem változnak az alapértékek)
- támadó felfogás. (-5% élet, +10% támadó képesség)


Védelmi épületek

Mikor megépül egy őrtorony, vagy Erődítmény, el kell dönteni, hogy az országban pontosan hol legyen. Ezt a fórumon egy nyilvános felületen kell vezetni, mivel a vándorlók, kereskedők is találkoznak ezekkel az objektumokkal, így aztán nem kell kémkedés ahhoz, hogy ezt tudhassa bárki.
Aki elmulasztja az őrtorony, vagy erődítmény dokumentálását, azt kockáztatja, hogy mikor megtámadják, nem fogom figyelembe venni védekezéskor (hiába épült fel).


Időjárás

A változékony időjárás kihatással lehet a csata kimenetelére. A csapatok hatékonyságát befolyásolja, hogy éppen milyen körülmények között zajlik a csata. Az időjárás teljesen véletlenszerűen alakul, erre nem lehet befolyása senkinek.
Öt típusú időjárással kell számolnia a hadvezéreknek:
- napos (gyalogság feljavul)
- szeles (lövészek gyengülnek)
- ködös (lövészek, tüzérség, védelmi épületek gyengülnek)
- gyenge eső (gyalogság, lovasság, tüzérség gyengül)
- zivatar (minden, a harcban résztvevő egység, épület hatékonysága csökken)
Egységenként eltérő módon változik a hatás. A hajókra nincs kihatással.

Avatar
Mosat
Adminisztátor
Hozzászólások: 642
Csatlakozott: 2020.08.25. 22:48

Re: Háború - szabályzat

Hozzászólás Szerző: Mosat »

Keresztes hadjárat

A pápa keresztes hadjáratot hirdethet ha úgy látja, hogy a keresztény érdekek sérülnek:
Mikor egy a pápát támogató országot támadás éri, vagy egy szent hely más vallásúak kezére kerül és más egyéb hasonlóan súlyos esetekben teheti meg ezt a lépést.

Mikortól érvényes:
A kihirdetést követő körben.
Résztvevők:
A csatlakozást követő körben indíthat támadást a keresztes sereg. Minden uralkodónak, mely csatlakozik, kötelessége nyilvánosságra tenni ezt.
Egyenértékű egy hadüzenettel:
A keresztes hadjárat azonos súlyban van egy hadüzenettel. Ez azt jelenti, hogy az érvényességétől kezdve a Pápai Állam is támadhatóvá válik.
Véletlen események:
Ha olyan területeken halad végig a sereg, ahol támogatják a hadjáratot (azonos vallású, baráti ország >> lehet NJK is), véletlenszerűen csatlakozhatnak emberek a sereghez. Két típusú egységgel bővülhet a sereg: Milicista és milicista íjász.
Amennyiben a keresztes hadjáratban résztvevő sereg nem a célpont felé tart, vagy indokolatlanul támad más célpontokat, szélsőséges esetben akár a teljes sereg dezertálhat.
Időtartam:
5 kör. A keresztes hadjáratoknak 5 esztendő alatt végbe kell menniük, ellenkező esetben a pápa csalódottságát fejezi ki és ennek számos hatása lehet. Természetesen a sikeres hadjáratot bőkezűen jutalmazza.


Dzsihád

Hasonlóan a fentiekhez, a muzulmánok vezetője is kezdeményezhet szent háborút. Ugyanazok a szabályok érvényesek itt is, mint a keresztes hadjárat esetében. A pápa helyett itt Allah jóindulatában bízhat az uralkodó.

Válasz küldése